תמונת מופע: שישי באורה • עדי בוטרוס • כניעה

שישי באורה • עדי בוטרוס • כניעה

סטודיו אורה - לא מסומן
יום שישי, 17 מאי 2024 בשעה 14:00
משך: שעה
מחיר 45 עד 75 ₪

פרטי ההצגה

כניעה הוצגה לראשונה בקיץ 2018 במרכז סוזן דלל, ומיד לאחר מכן ב-Theatre de la Ville, פריז. נקודת הפתיחה טמונה בעבודה 'תמיד זה כאן', דואט גברים משנת 2016, שלמעשה, 'כניעה' הרחיבה את העיסוק המגדרי כאשר הציבה דואט נשים כהמשך לדואט גברים. העבודה מעוררת היבטים של זהות מגדרית בתנועה ובפעולה הפרפורמטיבית; התמודדות עם אינטנסיביות, שימוש בקול והשתקתו, ביטויים של שליטה וכוח. מבני היטמעות של גוף בגוף, יחסי התמיכה, ההישענות והתלות, שותפות הגורל - מקבלים משמעות ותוקף חדשים. כניעה היא יצירה תובענית לביצוע, ומתוך התובענות היא אוחזת באופטימיות, בשאיפה הבלתי פוסקת לסנכרון וחמלה כלפי האחר, שבתקופתנו משמעותם מהדהדת ביתר שאת.

 

עדי בוטרוס הוא כוריאוגרף, רקדן, מעצב סאונד ותפאורה. נולד בשנת 1989 בבאר שבע, למד בסדנת המחול מטה אשר - געתון, ובהמשך ב״מסלול להכשרת רקדנים״ - תל אביב-יפו. בשנת פעילותו הראשונה זכה עם יצירת הביכורים שלו מה שבאמת מרגיז אותי בפרס ראשון בגוונים במחול 2013, ולאחר עשור של פעילות רציפה, בשנת 2022, קיבל את פרס שר התרבות והספורט ליצירה במחול על גוף עבודותיו. מעמדו הבינלאומי של עדי בוטרוס כאמן בעל השפעה מקבל תוקף בשנים האחרונות. מוסדות תרבות יוקרתיים מעניקים לו וללהקתו תמיכה כלכלית להפקת יצירות והצגתן על במות בינלאומית לצד שיתופי פעולה מבוססים וארוכי טווח עם Theatre de la Ville Paris, Biennale de la Danse Lyon, Julidans Amsterdam ומרכז סוזן דלל. יצירותיו מתמקדות בהיבט של העברת רעיונות מוסריים ומבקשות לחשוף מהות של אינטימיות פרפורמטיבית, המתייחסת אל הגוף כקולט מציאות המסוגל לשקף אותה בצורה חדשה.

 

כוריאוגרפיה, ביצוע ועיצוב פסקול: עדי בוטרוס
רקדנים יוצרים: אבשלום לטוכה, ענת ועדיה, סתיו סטרוז׳ בוטרוס
יעוץ אמנותי: ענת ועדיה, מאי זרחי
עיצוב תלבושות: סתיו סטרוז׳ בוטרוס

 

היצירה ״כניעה״ הוזמנה ונתמכה על ידי Théâtre de la Ville - Paris, וכן נתמכה על ידי La Faïencerie -Théâtre Cinéma – Creil ומרכז סוזן דלל למחול ותאטרון - תל אביב יפו


 

הגדרות הדפדפן שלך לא מאפשרות להתקדם
יש ללחוץ על הכפתור למטה בכדי להמשיך
לרכישת כרטיסים לחץ כאן

בחירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים