תמונת מופע: שישי באורה • ניר וידן • הוראות הרכבה

שישי באורה • ניר וידן • הוראות הרכבה

סטודיו אורה - לא מסומן
יום שישי, 7 יוני 2024 בשעה 14:00
משך: 45 דקות
מחיר 45 עד 75 ₪

פרטי ההצגה

הוראות הרכבה הוא מופע סולו הבוחן את אפשרויות הפירוק וההרכבה של הגוף האנושי ושל הסובייקט על הבמה. המופע משלב פרפורמנס פיזי ייחודי ומפורט יחד עם סאונד אקספרימנטלי בחלל מעבדתי.

הגוף בהוראות הרכבה נמצא בשינוי תמידי. מעין מהות שנמצאת בתהליך אינסופי של הצטברות, שיכחה, הפשטה והיווצרות מחדש. דרך מחזורים אלה של התפרקות והתארגנות, הגוף משיל את צורותיו מתוך ניסיון לחשוף ולהתמיר רגשות וזכרונות ראשוניים, ולעבד אותם לכדי חוויית עצמי אחרת, שאינה ממושטרת ומוכתבת מראש. על הסף שבין הבשרי והמופשט, הארוטי והאבסורדי, האינטימי והמנוכר, הגוף הופך לשלם גם בהיותו חסר ומחורר.

היצירה הוצגה לראשונה ב-2021.
 

המופע כולל עירום חלקי

 

ניר וידן הוא כוריאוגרף, רקדן, דרמטורג ומורה. בעשור האחרון משלב בין עבודתו כיוצר עצמאי לבין שיתופי פעולה עם יוצרים בישראל ובאירופה. מאז שנת 2016 הוזמן ליצור ולהציג את עבודותיו בתיאטרון הזירה הבינתחומית בירושלים, פסטיבל אינטימדאנס, מרכז כלים בבת-ים, מרכז המחול Tanzfabrik בברלין, מרכז סוזן דלל, מרכז מחול שלם, פסטיבל המחול הבינלאומי בברטיסלבה ועוד. כרקדן השתתף ביצירותיהם של איזבל שאד, לורנט גולדרינג, לי מאיר, קלמנט לאייס, ענת שמגר, תמי ליבוביץ ואחרים. בשנת 2019 הצטרף ללהקת יסמין גודר, תחילה כרקדן ובהמשך גם כדרמטורג וכמנהל חזרות בכמה מיצירות הלהקה. 

ניר הוא בוגר התכנית לתואר ראשון בכוריאוגרפיה של המרכז הבין-אוניברסיטאי HZT בברלין ובעל תואר ראשון במחול וחינוך מסמינר הקיבוצים. מלמד תנועה ומחול עכשווי לאוכלוסיות מגוונות.
 

כוריאוגרפיה וביצוע: ניר וידן
אמנית סאונד: תומר דמסקי
דרמטורגיה: רן בראון, ארי טפרברג, דיטהילד מאייר
מחקר פילוסופי ודרמטורגיה: שרון כהן
ניהול חזרות: תמר קיש
צילום: דיטר הרטוויג
טיזר: וולטר ביקמן

היצירה נוצרה בתמיכת מועצת התרבות של מפעל הפיס, מחלקת התרבות של סנאט העיר ברלין, מרכז Tanzfabrik בברלין, קרן יהושע רבינוביץ' ותכניות שהות-אמן של מרכז 'כלים' לכוריאוגרפיה בבת-ים ושל סטודיו יסמין גודר ביפו


 

הגדרות הדפדפן שלך לא מאפשרות להתקדם
יש ללחוץ על הכפתור למטה בכדי להמשיך
לרכישת כרטיסים לחץ כאן

בחירת כרטיסים

מערכת למכירת כרטיסים