פרטי ההצגה

כניעה הוצגה לראשונה בקיץ 2018 במרכז סוזן דלל, ומיד לאחר מכן ב- Théâtre de la Ville - Paris. נקודת הפתיחה טמונה בעבודה 'תמיד זה כאן', דואט גברים משנת 2016, שלמעשה, 'כניעה' הרחיבה את העיסוק המגדרי כאשר הציבה דואט נשים שישלים את מהלך שהתחילו הגברים. העבודה מעוררת היבטים של זהות מגדרית בתנועה ובפעולה הפרפורמטיבית; התמודדות עם אינטנסיביות, שימוש בקול והשתקתו, ביטויים של שליטה וכוח. מבני היטמעות של גוף בגוף, יחסי התמיכה, ההישענות והתלות, ההישרדות המשותפת – מטעינים את המבט בתוקף חדש. כניעה היא יצירה תובענית לביצוע, ומתוך התובענות היא אוחזת באופטימיות, בשאיפה הבלתי פוסקת לסנכרון וחמלה כלפי האחר, שבימינו משמעותם זועקת.

 

עדי בוטרוס הוא כוריאוגרף, רקדן, מעצב סאונד ותפאורה. נולד בשנת 1989 בבאר שבע, למד בסדנת המחול מטה אשר - געתון, ובהמשך ב״מסלול להכשרת רקדנים״ - תל אביב-יפו. בשנת פעילותו הראשונה זכה עם יצירת הביכורים שלו 'מה שבאמת מרגיז אותי' בפרס ראשון בגוונים במחול 2013, ולאחר עשור של פעילות רציפה, בשנת 2022, קיבל את פרס שר התרבות והספורט ליצירה במחול על גוף עבודותיו. מעמדו הבינלאומי כאמן בעל השפעה מקבל תוקף בשנים האחרונות. מוסדות תרבות יוקרתיים מעניקים ללהקתו תמיכה להפקת יצירות והצגתן על במות בינלאומית לצד שיתופי פעולה מבוססים וארוכי טווח, בראשם עם Théâtre de la Ville - Paris שהפך בית להפקותיו. בעבודותיו קיים עיסוק מתמשך בערכים של שותפות ומחויבות בין אדם לאדם, בפעולה הפרפורמטיבית המתייחסת אל הגוף כנושא חלקי מציאות שתפקידו להביעה.

 

כוריאוגרפיה, ביצוע ועיצוב פסקול: עדי בוטרוס
רקדנים יוצרים: אבשלום לטוכה, ענת ועדיה, סתיו סטרוז׳ בוטרוס
יעוץ אמנותי: ענת ועדיה, מאי זרחי
עיצוב תלבושות: סתיו סטרוז בוטרוס
מפעיל מופע: אורי דיקר

היצירה 'כניעה' הוזמנה ונתמכה על ידי Théâtre de la Ville - Paris, וכן נתמכה על ידי La Faïencerie -Théâtre Cinéma – Creil ומרכז סוזן דלל.

 

מערכת למכירת כרטיסים